انواع جراحی سینوس

زمانی که در سینوس گرفتگی و تورم ایجاد شود، سینوزیت به وجود خواهد آمد و سبب ناراحتی و تراکم خواهد شد و در نهایت باعث مسدود شدن بینی می شود. اما برای رفع آن، روش های موثر و انواع جراحی سینوس وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

علت به وجود آمدن سینوزیت

• عفونت، باکتری، قارچ ، ویروس
  • رشد پولیپ در سینوس که گرفتگی ایجاد می کند.
  • انواع آلرژی و عوارض آن
  • کجی و انحراف بینی
  • مشکلات ساختاری در بینی

زمانی که با مشکل گرفتگی سینوس و یا سینوزیت رو به رو می شوید، درمان آن بستگی به میزان و شدت سینوزیت دارد و می توان آنرا به راحتی با دارو، شستشوی بینی و سایر روش ها بهبود بخشید و یا حتی برای برطرف کردن آن نیاز به جراحی و درمان اساسی باشد.

نمونه-جراحی-بینی-دکتر-صفدریان

هدف اصلی جراحی سینوسی بینی چیست؟

جراحی سینوس بینی به منظور کاهش علائم و عفونت و در نهایت رفع کلی مشکل انجام می شود. ممکن است حفره و مسئله ای در بینی باشد و با جراحی، از بین برود.

عمل بینی کمک می کند تا راه نفس از طریق بینی باز شده و بتوان به راحتی از طریق بینی نفس کشید و همینطور مشکل در بوییدن و یا طعم نیز برطرف شود.

انواع-جراحی-سینوس

انواع جراحی سینوس بینی

آندوسکوپی

آندوسکوپی یک روش رایج است که پزشک دستگاه نازک و منعطف به نام آندوسکوپ را به داخل بینی برده که دستگاه دارای لنز دوربین کوچک می باشد و تصاویری را از داخل بینی و نواحی مورد نظر ثبت می کند، به این صورت پزشک به راحتی علت مسدودی را پیدا می کند . و مشکل یافت شده با تجهیزات مورد نظر برطرف می شود.

در این روش با یک بی حس کننده موضعی درمان انجام می شود.

بالون سینوپلاستی

اگر نیاز به برداشتن و حذف مشکلی در بینی نباشد از این روش می توان استفاده کرد. یک لوله ی نازک در بینی قرار داده شده و انتهای آن یک بالون کوچک است، سپس بالون به قسمت مسدود شده بینی هدایت شده و باد می کند. این عمل به تخلیه کمک کرده و مسیر عبور و مرور را باز خواهد کرد.

خطرات جراحی سینوس بینی

به طور کلی برای تمام روش های درمانی، عارضه شایع و خطر خاصی مشاهده نشده است. و معمولا مشکلات جدی از جمله آسیب دیدن چشم و مغز بسیار نادر است.

جراحی سینوس بینی از حساس ترین جراحی ها می باشد که نیازمند تبحر بالای متخصص می باشد. دکتر فرشید صفدریان جراح بینی در قزوین مشاورات قبل از جراحی بینی در قزوین را برای بیماران خود ارائه می دهد تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

پس از جراحی سینوس بینی

بسته به روشی که به کاربرده شده، مراقبت و توصیه های بعد از عمل بینی متفاوت است و به مرور علائم کاهش خواهد یافت.

مراقبت های کلی بعد از عمل بینی

اما مجموعه ای از مراقبت های کلی بعد از عمل بینی وجود دارد از جمله:

• هنگام خوابیدن، سر بلند باشد و می توان برای این کار از بالشت اضافی استفاده کرد.
  • عدم ایجاد فشار و یا جلوگیری از آسیب و ضربه به بینی
  • هنگام عطسه بهتر است دهاهن باز باشد تا فشار وارد شده بر بینی کاهش یابد.

به یاد داشته باشید عمل جراحی سینوس، همیشه سینوزیت را درمان نمی کند و می تواند بخشی از طرح کلی درمان باشد. ممکن است عفونت های سینوسی را بعد از جراحی همچنان دریافت کنید، بنابراین روش های درمانی تکمیل کننده مانند مصرف آنتی بیوتیک و یا شستشو و.. توسط بهترین جراح سینوس پیشنهاد می شود.