عمل بینی شکسته و هزینه های آن

بینی یکی از اعضای مرکزی و مهم صورت بوده که بیشتر از دیگر اجزاء صورت احتمال آسیب دیدگی و شکستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل بینی شکسته و هزینه های آن می توانید این مقاله را مطالعه کنید. در مردان این احتمال به علت انجام ورزش های سنگین مانند ورزش های رزمی بیشتر است. شکستگی بینی موجب کج شدگی بینی، انحراف، برجسته شدن استخوان روی بینی یا قوز بینی می شود. شکستگی بینی روی صورت شخص تاثیر زیادی داشته و با انجام جراحی بینی شکسته می توانید به سلامت بینی و زیبایی کمک بسزایی کنید. هزینه عمل بینی شکسته بستگی به تجربه جراح، نوع بینی و بیمارستان دارد.

عمل بینی شکسته و هزینه های آن

عمل جراحی بینی شکسته

در شکستگی بینی متناسب با شدت آسیب وارد شده به بینی، مجرای تنفسی بینی دچار تنگی شده و فرد به سختی نفس می کشد. بنابراین بهترین راه حل جراحی و درمان بینی می باشد. چنانچه در اثر تصادف و ضربه شدید بینی دچار شکستگی شود، احتمال از بین رفتن یا شکستگی غضروف وجود داشته که برای درمان این مشکل پزشک قسمتی از غضروف گوش یا دنده فرد را برداشته و جایگزین می کند. هنگام معاینه بینی شکسته شده به پزشک خود حتما علت شکستگی و زمان آسیب دیدن بینی را به صورت کامل توضیح دهید. سی تی اسکن و رادیوگرافی بهترین روش جهت تشخیص میزان آسیب دیدگی و شکستگی بینی بوده که توسط متخصص جراحی بینی شکسته تجویز خواهد شد. شکستگی بینی یکی از معروف ترین شکستگی های صورت بوده که برای درمان باید فرد عمل جراحی بینی شکسته را انجام دهد. نشانه ها و علائم شکستگی بینی مانند درد شدید در ناحیه بینی، تغییر شکل در ظاهر بینی، تورم و کبودی بینی، خونریزی از بینی و کبودی در اطراف بینی می باشند. در صورت مشاهده این نشانه ها و علائم به سرعت به متخصص جراحی بینی مراجعه کنید.

مراحل عمل بینی شکسته

بینی دراثر حوادثی مانند زمین خوردن، افتادن، تصادف، آسیب های ورزشی دچار شکستگی شده و این شکستگی در ناحیه استخوان بینی اتفاق می افتد. اگر در هنگام این حوادث احساس درد و خونریزی شدید داشتید باید به پزشک مراجعه کنید و پزشک متخصص بینی با بررسی بینی و صحبت با شما دست به عمل جراحی می زند. این عمل با بیهوشی کامل انجام شده و پس ازپایان جراحی باید طبق دستور پزشک مراقبت های لازم انجام شود.

دکتر فرشید صفدریان جراح بینی در قزوین و فوق تخصص(فلوشيپ)جراحي بيني و سينوس می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

مراقبت های پس از عمل بینی شکسته

برخی مراقبت های لازم پس از عمل شکستگی بینی عبارتند از:

• به مدت یک هفته روی بینی گچ قرار می گیرد و در این مدت نباید هنگام شستشوی سر و موها آب موجب خیس شدن گچ رو بینی شود.
  • در هنگام سرفه و عطسه حتما دهان خود را باز کرده تا فشار کمتری به بینی تان وارد شود.
  • برای مدت چند ماه ورزش و فعالیت های سنگین را کنار بگذارید.
  • در هنگام خواب از دو بالشت استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  • در روز اول از کمپرس یخ بر روی گونه ها و اطراف چشم استفاده کنید.
  • پس از عمل برای کاهش درد می توانید از مسکن استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از دارو در این مدت حتما با پزشک تان مشورت کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب و مکان های گرم خودداری کنید.